Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Andreas - 7 oktober 2008 10:21

Från och med nu när jag skriver "storstan" så menar jag igentligen Stockholm.


Så jag åkte i fredags från sundsvall med buss till storstan.

Skulle ta ungefär 5 timmar att åka.

Varför stockholm då? dels så var det en sov fest som jag ville gå på.

www.storochvacker.se


Sen så ville jag träffa en del människor som bor i stockholm som jag gillar att umgås med. En av dom människorna är min vän Mimmi, henne jag skulle sova hos när jag var i storstan över helgen.

På fredagen då jag kom fram så hämtade mimmi mig och sen så åkte vi hem till henne och bara slappade framför tv och åt chips. (sjukt stort hus)

Lördagen bestod av en del party. Mimmi jag och malle var hemma hos mimmi och spelade biljard och drack nån grogg.

Sen drog vi till gröna jägarn där vi mötte upp Jessica från sov och resten av gänget från sidan.

Måste bara försöka måla upp en bild av vad gröna jägaren är för typ av ställe.

Typ espan plus dalltons här i sundsvall. Blanda det med lite flummiga hammarbyare så får du gröna jägaren. Vilka otroliga profiler det verkade vara på det där stället. Vad sägs om en Rod stewart kopia som går omkring mummlar och tittar elakt på folk. Han såg väldigt pårökt ut.

Annars var det en kille i hockey tröjja som såg ut att ha hamnat sjukt fel. En Nordman kopia som sjöng sin egen låt på karoeke. WTF!!?

Ja gröna jägaren var helt oki ställe. Bra priser på mat ocoh dryck , trevligt sällskap och stora lokaler.

Vid 23 tiden såkte jag mimmi och några av hennes vänner vidare till sov festen som var på H62.


Sov festen var väl allt som jag"nästan" hade förväntat mig. Har varit medlem på sidan ett tag och fått äran att snacka o lära känna en hel del trevliga människor. Det var faktiskt inte bara ett -tjockisställe- som så många tror.

Det roligaste med sov är alla trevliga människor som finns där. Alla är lika trevliga på riktigt presis som på internet. Många jag aldrig träffat som kom fram o hejjade på mig och satte sig ner och snackade, tillslut var vi ett helt gäng vid bordet jag satt vid. Krogen stängde 3 så då åkte vi hem, dock tog det ca 3 timmar innan vi var hemma hos mimmi igen och vi kunde sova.

Vi fick lov att vänta på bussar och pendeltåg o en massa. Sjukt kallt var det ute med men roligt hade jag.

Söndagen så vilade jag mest men lyckades komma in till stan så jag kunde träffa min vän Linda som jag inte träffat på typ 2 år. Härligt o se henne igen och snacka samma gammla skitsnack. Vi gick runt på stan och kollade i lite affärer och så. Sen vi 18 tiden satte jag mig på bussen och åkte hem.

En sak jag märkte med min resa var att det regnade när jag åkte till storstan, och det regnade när jag åkte hem tillbaka till sundsvall....undra varför?


Jag vill bara passa på tacka alla härliga männsikor jag fick träffa denna helg.

Vill tacka alla från sov också.

Specielt tack till dig mimmi som gjorde så jag kände mig välkommen hem till till dig.


TACK ALLA!!


Just nu mycket tankar vart jag hör hemma.


Andreas


Ovido - Quiz & Flashcards