Alla inlägg den 29 april 2008

Av Andreas - 29 april 2008 23:44

Dag 1 gta 4:


Så var äntligen gta 4 här. Har längtat som tusan efter detta spel. Har haft små höga förväntningar på detta spel. Alla andra gta spel som jag spelat är otroligt bra.

 Så när det kommer ett nytt på en xbox 360 maskin så kan det väl inte bli mer än magiskt. Eller???

 Ja jag har delvis blandade intryck från mitt första dygns spelade med gta 4.

Visst det är snyggare grafik och sånt. Men spelet känns svårt och annolunda. Ja den gammla vanliga gta andan finns kvar där mn än så länge känns det lite oslipat. Kontrolen känns seg o trög på nåt sätt.

Visst nya saker man kan göra som exempel att ta skydd bakom bilar eller murar. Men det är ändå nåt som stör mig. Bara spelat en liten liten del hitils så jag hoppas det blir bättre. Än så länge är det väldigt bra men väldigt annolunda. Höjdpunkterna idag var nog när jag avrättade en person i spelet. Vet inte varför jag gillar se folk bli skjuta i huvudet. Nåt groteskt i det som ger mig en obehaglig njutning. Det är ju bara tv spel.*hehe*


Som lovat har gta 4 en multiplayer del eller ett online läger där man kan lira med upp till 16 stycken totalt i en massa div spel lägen.

Dom jag provat hitils är :

-free mode- Du kan gå o göra precis vad du vill. du har inget direkt mål eller uppdrag.

-Coops n´ Crooks- Tjuv & polis typ. Några är poliser i ena laget och i det andra så är dom "bad guys" . Ganska självklart vad man ska göra.


Måste säga att multiplayer delen är riktig rolig när man kommer igång med den. Många timmar kommer flyga iväg där vet jag redan nu. Enda som jag riktigt saknar är att man inte kan spela flera stycken på samma xbox360 maskin och lira online, det hade varit det ultimata. Men då kanske det blivit lite för mycket Halo. Just den där ensamvargs kännslan går alltid som en röd tråd genom att gta spel. Man är ensam mot världen. Skjut allt som skjuter mot dig o döda alla i din väg. Riktigt så lätt är ju det dock inte.


Dagens Gta 4 citat: No one fucks with my family


Andreas

Ovido - Quiz & Flashcards