Direktlänk till inlägg 17 maj 2007

Takida

Av Andreas - 17 maj 2007 11:43

Igår hade takida realese party på stadshuset för sin nya skiva- "bury the lies"


Jag kände att jag var tvungen att lyssna på skivan innan jag kunde gå till stadshuset o lyssna. Letade som fan efter skivan på dc men där fanns den inte alls...men jag hittade den tillslut på piratebay. Gick sjukt snabbt att få ner den.(kung att vickans bredband är mycket snabbt) 

Lyssnade genom skivan o jag tycker faktiskt den är riktigt bra.

Nästan bättre än förra skivan. Låtarna som är röj låtar på den här skivan är bättre än dom låtar som var det på den förra.

Varje gång jag ser takida live på en scen så försöker jag komma på vad som gör dom så bra. Det som är lite roligt med takida är att dom skulle kunna gå upp på en scen o spela "bä bä vita lamm" o folk skulle fortfarande älska dom o röjja som fan.

Det känns lite som Takida är folkets band, dom ser ut som vilken wannabee rock killar som helst. Kanske därför stilen o musiken tilltallar dom flesta i sverige. Just därför Takida har svårt att slå igenom. Dom har ingen egen stil, mer än Takida stilen.

Nu menar jag inget negativt med det som skrevs däruppe utan tvärtom. Det som gör Takida så bra. Dom kör sin egen grej o folk älskar dom. Igår när takida spelade på stadshuset så spelade dom nästan bara nya låtar. Efter 3:e låten så hörde jag folk omkring mig som sjöng med...O då hade skivan bara släpps senare samma dag,det är riktiga fanns som lär sisg texten så snabbt=) Helt j-vla underbart var det att se dom spela igår. Dom är otroligt duktiga. Det är nästan som man hoppas dom inte slår igenm stort så dom inte glömmer bort att vara sig själva. För det är då takida kommer sluta vara takida...

En annan "rolig" sak var att när jag kom från toaletten så gick en mycket (enligt hans egna ord)  förfriskad Robban ut på scen ensam o skulle presentera nåt band...det var två killar som mimade till "I´m hiphopare låten"   ganska bisart bara...

Efter att jag o vickan varit där gick vi och åt varsin kebab tallrik=) sjukt gott. Sen hem o sova...nej nu ska jag lyssna på takida skivan o hoppas dom inte slår igenom nångång.tack för ordet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 10 juli 2010 16:06

Så man är 28 år just nu och varit ett tag.   Livet verkar just nu gå ut på vem som ska supa mest eller skaffa mest barn,   Får det intrycket av folk omkring mig. Dom flesta festar jämt eller så skaffar dom barn. Men jag vill ha mer, jag vil...

Av Andreas - 30 april 2010 11:32


Så som en del kanske hört och sett så har jag fått en kraftig infektion i kroppen. Då min hud är väldigt känslig för vilken årstid det och att den lätt blir torr så är det mindre bra om jag får en infektion. Har fått en nu som jag annars vanligtv...

Av Andreas - 16 februari 2010 00:08

Längesen man bloggade,   Funderar mycket på framtiden, och saker som varit bakåt i tiden. Jag kommer alltid fram till om jag verkligen gjort rätt val i mitt liv. Ofta så känns det som man gjort fel val gällane barn/familj -kärlek. Jag kunde...

Av Andreas - 18 januari 2010 14:07

So I got this idea. I thought of it when I was sitting in the bus to Stockholm like a year ago I always wanted to be famous, to be somebody in other eyes. To have respect and to help people.So I was sitting on the bus and trying to think –w...

Av Andreas - 17 november 2009 20:21


Så en del har gnällt på jag bloggar för lite, så här kommer ett inlägg. Har flyttat till egen lägenhet nu i Sundsvall. Mycket trevligt komma hemmifrån och komma ifrån Timrå. Bor just nu då ensam i en etta i skönsberg. Har gått 2 veckor och j...

Ovido - Quiz & Flashcards